Harry Potter i Kamień Filozoficzny

13:37


Drodzy państwo siedzący teraz przed ekranami komputerów lub telefonów... Ogłaszam, że przeczytałam pierwszą część Harrego Pottera! Proszę nie wstawać z miejsc, naprawdę nie trzeba! Ochy i achy - dla mnie naprawdę? Dziękuję, dziękuję!

Za Harrego zabrałam się dopiero teraz i naprawdę pluję sobie w twarz, że zrobiłam to tak późno! Świetna, cudowna, wciągająca i magiczna. Zapraszam do recenzji (gdzie naprawdę ponoszą mnie emocje) książki "Harry Potter i Kamień Filozoficzny" autorstwa J.K. Rowling, czyli powieści którą odwlekałam stanowczo za długo.

★★★★★★★★


Harry Potter, sierota i podrzutek, od niemowlęcia wychowywany był przez ciotkę i wuja, którzy traktowali go jak piąte koło u wozu. Pochodzenie chłopca owiane jest tajemnicą; jedyną pamiątką Harry`ego z przeszłości jest zagadkowa blizna na czole. Skąd jednak biorą się niesamowite zjawiska, które towarzyszą nieświadomemu niczego Potterowi? Wszystko zmienia się w dniu jedenastych urodzin chłopca, kiedy dowiaduje się o istnieniu świata, o którym nie miał dotąd pojęcia.

~~od wydawcy

Na pierwszy ogień otrzymujemy niezwykle przyjemny styl pisania: lekki i melodyjny, ale jednocześnie zwięzły i dosadny. Nie znajdziemy tutaj dłużących się opisów natury, czy niepotrzebna relacja z parzenia herbaty. Wszystko jest świetnie wyważone, dzięki czemu książkę czyta się szybko i sprawnie. 

Autorka świetnie wprowadza nas w świat magii, czarów i mugoli. Trole górskie, zaklęcia, postacie, które dosłownie "żyją" w obrazach, smoki, czarownice i czarodzieje - a to wszystko dzieję się za plecami mugoli, którzy nie mają najmniejszego pojęcia o istnieniu Hogwartu i magicznego świata! Niezwykle oryginalny pomysł na fabułę i tak samo niesamowite wykonanie, za to należą się naprawdę gromkie brawa.

Z rozdziału na rozdział poznajemy coraz to ciekawsze perypetie trójki głównych bohaterów - Harry'ego, Ron'a i Hermiony. Co do naszych magicznych przyjaciół... ich po prostu nie da się nie lubić! Hermiona - utalentowana i inteligenta dziewczyna, której rodzice są dentystami, swoją osobowością porywa czytelnika (a przynajmniej porwała mnie :)) Ron - uroczy chłopiec o rudych włosach ze szczurem - Parszywkiem u boku, którego wyczekiwałam w każdym rozdziale,bo uśmiech nie schodził mi z ust, kiedy czytałam jego teksty. Jest także nasz Harry - dociekliwy i ambitny chłopak, miejscami lekkomyślny... ale właśnie tymi cechami skradł moje serce.

Bardzo łatwo przyszło mi zżycie się z toczącymi swoje magiczne życie postaciami w Hogwarcie... I otwarcie muszę przyznać, że moim ulubieńcem stał się Neville - niezdarny, ale o wielkim sercu bohater, którego wprost uwielbiam!

J.K.Rowling pośród magicznych zaklęć i eliksirów przemyca nam świetnie wykreowany wątek walki dobra ze złem i prawdziwej przyjaźni. Pokazuje, że powierzchowne ocenianie ludzi, nie idzie w parze z rzeczywistym stanem i często gęsto mylimy się w naszych osądach.

Jedno jest pewne nie znajdziemy tutaj nudy i schematów.



Zacznę od wielkiego ukłonu w stronę J.K.Rowling za tak wspaniałą historię i wyobraźnię, którą posiada ta autorka! To świetna powieść, która cały czas trzyma w napięciu, a z której bohaterami chciałoby się wybrać w podróż dookoła świata, przeżywając przygody i tworząc cudowne wspomnienia.

Oczywiście, że warto! "Harry Potter i Kamień Filozoficzny" jest bardzo uniwersalną powieścią, w której każdy znajdzie coś dla siebie: i młody i dorosły. Nie mogłam - a raczej nie chciałam - odrywać się od magicznego świata Hogwartu, nawet na moment.

Coś czuję, że mimo tego, że przeczytałam dopiero pierwszą część.... już uzależniłam się od tego magicznego świata i oj, łatwo się tego nałogu (nie chcę!) nie pozbędę .

16 komentarzy

Prawa autorskie!

Zgodnie z Dz.U. 1994 nr 24 poz. 83 Ustawa z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych ZABRANIAM KOPIOWANIA I ROZPOWSZECHNIANIA moich tekstów bez mojej zgody. Za naruszenie praw autorskich kodeks przewiduje kary grzywny i/lub pozbawienia wolności do lat 2.